top of page

RECENT POSTS: 

HALLGASS MEG!

  • handy-icon_09_bw.png
  • Black YouTube Icon
  • Grey YouTube Icon

Fullmetal Alchemist vs. Brotherhood


Sziasztok! Most egy kicsit más stílusú bejegyzéssel érkeztem hozzátok. Miután a két anime ugyanazon a szálon indul el, csak a későbbiekben tér el (mondjuk teljesen, de ez mindegy), ezért úgy gondoltam, hogy vicces lenne egy VS.-t írni - a végő leszámolás. Vajon melyik jobb? Nos, szerintem mindkettő fantasztikus, kihagyhatatlan anime, azonban nekem a mérleg mégis jobban billen az egyik felé. Megpróbálom röviden összefoglalni a köztük lévő hasonlóságokat és különbségeket, megindoklom, hogy nekem miért jobb ez. Ja, és megpróbálok minél kevesebb spoilert írni. Nem is húznám tovább az időt.

1. Hasonlóságok

Van egy pár szóval csapjunk is bele. Talán az egyik legfontosabb hasonlóság, hogy a két anime eredetileg ugyanaz. Valahogy úgy indulhatott, hogy a mangaka megírta az FMA-t és jöttek emberkék, akik animét akartak belőle csinálni. De mikor felkérték a mangakát (vagy fordítva), akkor a manga még csak az elején járhatott. Így ők elkezdték gyártani az animét, ahogy nekik tetszett és azt találtak ki amit akartak. Aztán miután kész lett a manga, a nagy sikere miatt, kiadtak egy olyan animét is, ami pontosan a mangát követi. Mindenesetre a főszereplőinket és tulajdonságaikat nem változtatták, tehát mindkettőben az Elric-fivérek vannak a központban. Edward (Ed) az idősebb és Alfonz (Al) a fiatalabb testvér. Apjuk elhagyta őket, anyjuk pedig meghalt. Ezeknek az eseménysorozatoknak a következményeiként jutnak el a fővárosba. Céljuk, hogy megtalálják a Bölcsek Kövét, ami köztudottan egy "mágikus" kristály, ezzel akármilyen alkímiát végre lehet hajtani. De végső céljuk az marad, hogy visszaszerezhessék a testüket.


Az alkímia (amit egyes animékben a mágia elődjének tartanak) a kémiára épül. Tulajdonképpen ez a kémiai elemek ismeretén alapszik, ezeket lebontják, átalakítják. Ennyiből áll az alkímia. A használatához alkimista körök szükségesek, azonban van pár ember, aki képes azok nélkül használni. Csak is azok képesek, akik látták az "Igazságot".


Még ami hasonlít a két animében, a főbb mellékszereplők megmaradtak, és nagyjából ugyanaz történik velük mindkettőben. Ott van Mustang, Hawkeye és többi állami alkimista. Ed-ék legjobb barátja Winry, aki automaileket gyárt (művégtagokat).


Az alkímiában tilos a humán transzmutáció. Ezzel elméletben visszalehetne hozni az élebe az embereket. Azonban ehez hatalmas árat kell fizetni, mikor Elric-ék hajtották ezt végre, hogy visszahozzák anyjukat, Ed a jobb kezével és bal lábával fizetett, Al pedig az egész testével.

2. Különbségek

Sokat gondolkodtam azon, hogy a homonkuluszok hova kerüljenek, de végül itt kaptak helyet. Hiszen mindkettőben szerepelnek, de vannak dolgok amik eltérnek. Egyrészt a Brotherhoodban többet ismerünk meg. Ezenkívül az Irigy nevű homonklusz -aki mindkettőben szerepe- a Brotherhood-beli énje egyszerűen imádnivaló :D Már nemtudom, legalábbis nem emlékszem rá pontosan, de ha jól emlékszem, akkor a simában nem nevezte el Edwardot "Acélbütyök"-nek, viszont a Brotherhoodban végig így nevezte. Acélbütyök :D


A homonkuluszok között még az is különbség, hogy mindkettőben másképp születtek, illetve teremtették őket. Másképpen is halnak meg.


A végső főellenség, tényleg egy dúrva karakter, Edéknek meg is gyűlik vele a bajuk.

3. Indoklás

Nekem az eredeti történet alapján írodott anime tetszett jobban, a Fullmetal Alchemist Brotherhood. Az FMA Bölcsek kövének nyomában (azaz az amit eddig a simának emlegettem) - t láttam először, amit nagyon megszerettem és utána annyira FMA lázban égtem, hogy azonnal megakartam nézni a Brotherhood-ot is, de azt olvastam, hogy tulajdonképpen ugyanaz a kettő, úgyhogy úgy döntöttem, hogy jegelem egy kicsit és amikor már kicsit elidegenedek tőlük, megnézem a Brotherhoodot. Hű, de jól tettem! A sima után ugye már értettem néhány dolgot, hogy hogy, s mint, de a Brotherhoodban is annyi újdonság volt! Például megismerhettünk több másik országot, sőt azt a négy ninja-féleséget is. Mindkettő nagyon jó volt, de ha ajánlanom kéne, hogy melyiket nézzétek inkább, gondolkodás nélkül rávágom, hogy a Brotherhood-ot.


Még annyit, hogy szerintem nagyon jó a grafikája és egyszerűen imádom a megrajzolását!


Azthiszem ennyit szerette, volna elmondani róla nektek. Utólag is Boldog Mikulást! Pusszantalak titeket! :)

Team Brotherhood

bottom of page